Marias & Marshmallows dagbok

Dressyr i värmen

Publicerad 2012-05-24 23:26:55 i Malle och Maria ♥,

Tyvärr var jag så dum att jag red dressyr i värmen idag, jag fick inte riktigt igenom det jag ville och fick därför rida lite längre än jag hade tänkt - även om det inte var som ett riktigt dressyrpass.

Fokus låg inte jättemycket på formen idag utan jag red en övning med skänkelvikning, övergångar och några volter, en väldigt bra övning enligt mig själv som jag nog ska fortsätta bygga på. Galoppen la jag på fyrkanten och på volterna där jag satt och jobbade igenom honom på volterna och lät honom sträcka ut i lite lägre form på fyrkanten, då i lätt sits.

Jag är hyffsat nöjd med passet idag, det var lite kaos till och från och inte lika ordning och reda som det brukar vara. Det är bara att fortsätta jobba, dressyr behövs i både min och Malles utveckling. Helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela