Marias & Marshmallows dagbok

Malle - 16 Maj 2012

Publicerad 2012-05-16 20:27:53 i Malle och Maria ♥,

Idag blev det, sagt och gjort ett ridpass på ängen vid travbanan. Vi började med att skritta fram ett varv runt och sen gick vi in på själva ängen.

La mycket fokus på volter, övergångar och galoppfattningar. I början var Malle otroligt pigg och lite frustrerad över att han inte fick springa på så fort han bara ville. Jag fick ett litet psykbryt ett tag och allt bara sprack, gud vad ledsen jag var då... Efter ett tag tog jag dock tag lite mer i galoppfattningarna, han har lite svårt att behålla lugnet och fortsätta vara i form men jag gjorde många fattningar från skritt och till slut vart han hur fin som helst där, jag kände verkligen att han förstod vad som skulle göras även fast han inte riktigt har orken att bära sig helt! När han hade gjort några bra fattningar avslutade jag och travade av några varv.

Jag är väldigt nöjd över dagens pass då han verkligen var jättefin i fattningarna i slutet även fast formen i traven inte var så lätt idag, han verkade i alla fall väldigt nöjd när vi var klara. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela