Marias & Marshmallows dagbok

Sommarbete

Publicerad 2012-05-14 17:34:00 i Tankar och åsikter,

Sommarbete, dagbete eller likadant som på vintern fast med gräs? Hur går din häst under sommaren?

För mig är det en självklarhet att Malle ska få ha semester i sommarhagen och gå på bete dygnet runt. Han har gjort det i alla åren han bott hos mig och i år är första året med dom nya kompisarna på Norra. Eftersom att Malle bara har gått i vinterhagen med sina hagkompisar och dom bara är 4 stycken i hagen betyder det att Malle kommer få många nya vänner under sommaren.

Jag tycker att det är ett plus ifall det kan vara många hästar i sommarhagen, ifall några skulle ridas eller tas upp till stallet finns det alltid många andra hästar till hands.

På sommaren får Malle också alltid vila från tävlingar, dels för att det inte är många tävlingar då men mest för att han ska få ta det lugnt på den fronten och bara få ta det helt lugnt. Jag låter även honom vila helt några veckor för att eventuellt läcka småskråmor i kroppen på egen hand.

Malle älskar även att gå på bete, njuta av den svala kvällen, äta gräs och busa med alla andra hästar. Sommaren är livet! ♥







Lite härliga sommarbilder, suddiga - men härliga! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela