Marias & Marshmallows dagbok

Transportskydd?

Publicerad 2012-05-11 09:14:04 i Tankar och åsikter,

Vad använder ni på era hästar när ni åker transport? Lindor, boots, transportskydd eller kanske något annat?

Själv använder jag låga transportskydd när jag åker längre sträckor, som till tävling eller längre. Det tycker jag blir ett lagom skydd men ändå inte för klumpigt. Ifall jag ska åka iväg och träna, rida någon annan stans och inte vara där så länge sätter jag på benskydd/lindor och boots - även i detta fall  när det inte är så långt.

Jag tycker det är en självklarhet att ha något på hästens ben medans man åker transport, vad som helst kan hända och det är en så trång yta att hästens ben lätt kan komma i vägen för en annan hov eller liknande.

 

 



Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-05-11 22:39:04

Fina dom var

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela