Marias & Marshmallows dagbok

Väsby Ridklubb 13/5 -12

Publicerad 2012-05-13 18:38:45 i Tävling,

Framridning: Fokuset under framridningen låg på att få Malle avslappnad, han är ganska kort på tävling och därför försökte jag bara få honom avslappnad och stadig. Jag gjorde öppnor på långsidorna vilket gick hur bra som helst och jag la volter och övergångar.

Lite fokus la jag också på min handställning, fick kritik på förra tävlingen eftersom att jag har för låg och bred hand, så det försökte jag också tänka på så mycket jag kunde. Det blev en ganska lång framridning idag och hädan efter tror jag att vi kan korta ner den något.

Collectingring: Innan jag fick gå in på banan kändes det inte så bra alls, det var en stor läskig vit skyllt på väggen med reklam så den spände sig Malle sig för, han tyckte även att dörren var väldigt läskig så där fick jag aldrig någon bra känsla..

På banan: Här släppte dock spänningarna för Malle och han fokuserade riktigt bra! Volterna satt perfekt, travlägningen och uppridningarna fick jag även riktigt bra poäng på! I helhet är jag riktigt nöjd över Malle, han var riktigt fin under hela ritten. Det enda var väl galoppen där han var lite för rak och hög men annars var han bäst hela ritten. ♥ Vi belönades med hela 62,222%, riktigt nöjd! :)

 

En liten printscreen från filmen, som jag antagligen visar er senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela