Marias & Marshmallows dagbok

Dagen

Publicerad 2012-02-03 22:28:33 i Malle och Maria ♥,

Tänkte berätta lite om dagen. Gick i skolan som vanligt på Fredagar, slutade skönt nog redan 12.50 då sista lektionen var inställd, skönt! Efter skolan gick jag hem en stund, förberedde lite inlägg, dock blev dom inte klara och publicerade förrän nu, men men..
Fick sen skjuts ut till stallet av mamma, Malle kom in ungefär när jag kom så jag hjälpte till att släppa in någon häst och sen fixade jag i ordning Malle! :)

Idag blev det en uteritt, i snön. Malle tyckte det var otroligt rolig och var tokpigg hela tiden, haha! Jag skrittade till travbanan och travade några delar av ett varv på själva banan, sen gick jag in på ängen och travade lite. Sen galopperade jag också några små varv där, Malle tyckte det var jätteroligt och frustade som bara den! Han tyckte nog allt att det var lite jobbigt att pulsa i snön, hihi!

Efter ridpasset märkte jag att Malles snösula hade åkt av på hälften.. Dum som jag var försökte jag förjäves dra bort den vilket jag märkte var väldigt dumt då skon plötsligt blev otroligt, otroligt lös! Har nog aldrig känt en sko så lös.. Den gick dock inte att dra bort när jag frågade stallchefen men den var ju säkert lös innan jag började dra i sulan också.
Hur som helst får han stå så under natten (får hoppas att det inte händer något, men Malle brukar inte direkt vara vild i boxen.) och sen får han hoven fixad imorgon utav en tjej i stallet som är duktig på att fixa till tappskor och liknande, jätteskönt! :)

Nu ikväll har jag ätit en god middag, hemmagjord pizza! Även ätit naturgodis med familjen och kikat runt lite på bloggar och liknande, en bra fredagkväll helt enkelt! Nu ska jag snart sova, är hur trött som helst! Vi hörs imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela