Marias & Marshmallows dagbok

Mål för 2012

Publicerad 2012-01-07 13:37:00 i Malle och Maria ♥,

Tänkte göra en liten lista med saker jag har som mål att klara av både för mig själv, som ryttare, med Malle och med årets tävlingar.

För mig:
Lägga mer energi på skolan.
Kanske inte sätta mig framför datorn mer än 'nödvändigt' om jag har läxor och plugg. (Även fast det känns jobbigt att tänka så nu..)
Sluta sysselsätta mig genom att pilla med nagelbanden.
Fy, måste sluta nu. Ser äckligt ut och gör ont!
• Träna mer, äta sundare och sova mycket!
Helt enkelt få en så bra livsstil som möjligt, må bra!
• Spara mer pengar och även försöka samla in pengar på egen hand.
Köpa mer saker till Malle för egna pengar, sträva efter att mamma och pappa bara köper det nödvändiga och det jag vill ha ska jag köpa själv.

För mig som ryttare:
• Ha en bättre sits innan året är slut, kunna se tillbaka på bilder och vara stolt över min utväckling.
Sitta mer upprätt, ha händerna mer ihop m.m!
Inte vara lat.
Jobba hela tiden och orka jobba igenom Malle även om han är jobbig och stel i vissa stunder, inte få panik och bli arg!

För Malles del:
• Få ett bra hull och en bättre muskulatur i hela kroppen.
• Kunna ha honom i en stadig och avslappnad form och jobba igenom kroppen. (Krätsar till att första också genomförs.)
Inte gå med svajande huvud, vara kvar i samma form när vi byter övningar.
• Hoppa med säkerhet.
Inte tveka utan anledning på hinder, detta beror mest på mig så det kan man även sätta som mål för mig. (Som oss som ekipage!)
Jobba mer från marken och kunna känna sig säkra även där.
Jobba mer frihetsdressyr, inkallningar, trickträning och löst.

Tävlingsmässigt:
• Tävla dressyren avslappnat och med godkänt resultat på LC/LB nivå.
• Få in stadiga rundor på LD/LC.

Sedan får vi såklart se vad vi kan gå vidare med och vissa saker kanske vi fortfarande jobbar mycket på i årskiftet, men detta ska jag sträva efter att klara innan årets slut!
Detta känns ändå som bra och realistiska mål.

Kommentarer

Postat av: Amelie och Emelie

Publicerad 2012-01-07 15:49:22

Hej, ska vi följa varandra via bloglovin :)?

Söt häst :D

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-01-09 10:44:19

Hej! Kolla gärna in vår nystartade blogg.

Kram :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela