Marias & Marshmallows dagbok

3/6 Grusvägarna

Publicerad 2012-06-03 21:14:31 i Ridpass och markträning,

Idag blev det en uteritt, tuffa som vi är! ;)

Jag hade tänkt rida fram ute på grusvägarna och sen rida lite lätt dressyr på volten, dock verkade det mycket roligare att rida ut helt när jag väl kom ut så då körde vi helt på det istället! Jag hade hackamoret på och Malle var verkligen maffig, han är så härlig att rida på hack.

Det blev en hyffsat lugn uteritt idag, vi travade två sträckor, galopperade en och travade sen en sista gång. Som avslutning gick jag mot södra för att titta lite på hopp-kurs, vi blev dock bara där och vägen hem skrittade Malle på som bara den, jag tror han trivs bättre och bättre på Norra för varje dag som går, idag ville han inte alls gå mot södra och bara hem mot Norra. För er nya läsare kan jag berätta att vi flyttade till grannstallet i slutet av förra sommaren och jag har fått lite klämda tankar om att Malle inte skulle trivas.. Därför känns det otroligt bra att han hellre går till nya stallet än gamla!

Malle var jättehärlig idag, pigg och framåt hela tiden (dock lite tittig, haha) och var riktigt maffig i traven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela